سلام، این چند روزی که نبودم دلیلش این بود که یه سفر کوتاه داشتم به شهر نیشابور شهر قلمدانهای مرصع

داشتن یه دوست خوب واقعا نعمتیه.من یه دوست خیلی خیلی خوب دارم که اهل نیشابوره و واقعا مهربون و بی شیله پیلس.کلا مردمان نیشابور آدم های خوبی هستن و همچنین شهرشون بسیار زیبا و خوش آب و هواست.

روز اول که مهمان دوستم بودم منو برد نیشابور گردی و در ابتدا ازشهر تاریخی شادیاخ که به تازگی حفاری شده دیدن کردیم.


بعد ار اون به مقبره عطار و کمال الملک رفتیم و من واقعا لذت بردم وبسیار زیبا بود.

مقبره کمال الملک



در بیرون از محوطه ی مقبره، آرامگاه استاد پرویز مشکاتیان(استاد نواختن سنتور) به چشم میخورد.
بعد از این ها به مقبره خیام جان رفتیم که من عاشقشم :)

لذت بردم و کلی عکس گرفتیم.







در آخر هم به زیارت امامزاده محروق رفتیم که آرامگاهشون در کنار مقبره خیام جان بود.
گویا این اسم نشات گرفته ازاین است که پیکر او را به آتش کشیدند و خاکستر آن را در محله تلاجرد از محله‌های قدیم شهر نیشابور(کنار آرامگاه خیام) به خاک سپردند. از همین رو به محروق یعنی سوخته شده معروف شد. 
بعد از اینا رفتیم داخل مغازه هایی که همون نزدیک بودند و فیروزه میفروختن که دوست عزیزم توصیه کردند که از اینها فیروزه نخرم چون توریست زیاد میاد اونجا،هم قیمتاش بالاست و هم امکان داره فیروزه اصل نباشه.
بالاخره نیشابور گردیمون توی اون روز در همین جا به پایان رسید.
روز دوم هم رفتیم و خیابانهای نیشابورو دیدیم و کلا خیلی خوشم اومد از این شهر
روز اومدن به خونه و خداحافظی با دوست عزیز و مهمان نوازم خیلی دلم گرفت،هم دلتنگ دوستم شدم و هم دلتنگ نیشابور
انشالله که بتونم دوباره برم و انشالله شماهم به برنامه های سفرتون اضافه کنید بازدید از نیشابورو. البته مکان های دیدنی زیادی مثل دهکده چوبی ، قدمگاه و ... داره که فرصت نشد متاسفاته از اون مکان ها دیدن کنم ولی شما اگه رفتید حتما همه جاهای دیدنیشو برید